More Boot Sector Games

tech, life • 335 słów • 2 minuty czytania

Ta notatka została oznaczona jako wymagająca dopracowania: galeria fotek.
Zawartość wpisu może ulec zmianie, zatem zapraszam do ponownych odwiedzin w niedalekiej przyszłości :)

Gry zakodowane w 512 bajtach, mieszczące się w boot-sectorze są fascynującym elementem sztuki programowania. Zaintrygowany fajną okładką i zdjęciem książki “More Boot Sector Games” w tweecie autora (Óscar Toledo G.) informującym o jej publikacji, nie mogłem tego nie “puścić dalej”. Nie sądziłem wtedy, że tym samym wezmę udział w konkursie, zostanę wylosowany i w rezultacie otrzymam darmowy egzemplarz w e-booku ;)

Jest to sequel wydanej wcześniej książki “Programming Boot Sector Games” i jak sam autor podaje:

The sequel to the successful “Programming Boot Sector Games” book, now covering bootOS, bootRogue, cubicDoom, Bricks, and Follow the Lights. You can run these programs on any PC machine and no program exceeds 512 bytes of executable code! – The nanochess’ store

Dołączone i opisane w książce kody źródłowe z komentarzami i objaśnieniami kilku gier, uzupełnione rozdziałami o projektowaniu i sztuczkach optymalizacyjnych, wydają się świetnym źródłem inspiracji. Publikacja ta razem z pierwszą częścią może być zatem cennym materiałem dla kogoś zainteresowanego tematyką 512-bajtowych gier i programów.

Tą i inne publikacje autora można zakupić w jego sklepie (e-book) lub na stronie Lulu (wersje drukowane).

Bardzo dziękuje autorowi za ten prezent, a może to po prostu był łut szczęścia i przeznaczenie? Książka ta idealnie wpasowuje się w moje bardzo odległe i szalone pomysły - napisania sobie kiedyś w asemblerze prostej gierki mieszczącej się w sektorze rozruchowym lub wysokopoziomowo jakiegoś remake-a kultowych gier z dzieciństwa. Może to zachęci mnie do zdobycia pierwszej części, a następnie zmotywuje do działania? Pomysłów nawet kilka mam, a temat odrodził się przy okazji zeszłorocznego Advent of Code, gdzie jedno zadanie było związane z kultową arkadową grą Breakout.

A propos 512-bajtowego kodowania, Tomasz Grysztar twórca fasma ogłosił na twiterze fajny konkurs:

W ramach uczczenia 20-lecia od pierwszego wydania flat assemblera, w pula nagród to oczywiście 512 EUR ;)

Komentarze (0)

Dodaj komentarz

/dozwolony markdown/

/nie zostanie opublikowany/