Code::Blocks i wxWidgets
• tech • 114 słów • 1 minuta czytania
Code::Blocks jest zintegrowanym środowiskiem programistycznym opartym na projekcie Scintilla i bibliotece wxWidgets.
Biblioteka wxWidgets pozwala rozwijać deweloperom jedną wersję kodu aplikacji na platformy Win32, WinCE, Mac OS X, GTK+, X11, Motif i inne, poprzez określony interfejs API wspólny dla wszystkich wspieranych platform. Jednak w odróżnieniu od innych podobnych między-platformowych toolkit’ów, programy wykorzystujące wxWidgets mają wygląd aplikacji natywnych. A to dlatego, że poszczególne jej elementy realizuje się z użyciem naturalnych/natywnych kontrolek danego środowiska graficznego.
Framework ten może być stosowany w językach takich jak C++, Python, Perl, Ruby, C#/.NET, Haskell.
Od dziś Code::Blocks będzie moim domyślnym, obok Visual Studio, środowiskiem służącym do “zabaw” z kodem ;)
Czas też nadszedł, aby bliżej zapoznać się z biblioteką wxWidgets.
Komentarze (2)
Mam pytanie, mógłbyś opisać krok po kroku instalacje wxWidgets pod CodeBlocks?? Mam pewne problemy z ustawieniem tego tandemu.
Hmm, ale co tu opisywać?
Jak w projekcie używasz wx’ów to nie możesz zapomnieć o podaniu linkierowi bibliotek, bądź też ścieżek do nich. Musisz również ustawić w opcjach kompilatora odpowiednie ścieżki do nagłówków z wx’ów i ewentualnie libów.
To jest tak jak typowe użycie dowolnej innej biblioteki ;)