Code::Blocks i wxWidgets

tech • 114 słów • 1 minuta czytania

Code::Blocks jest zintegrowanym środowiskiem programistycznym opartym na projekcie Scintilla i bibliotece wxWidgets.

Biblioteka wxWidgets pozwala rozwijać deweloperom jedną wersję kodu aplikacji na platformy Win32, WinCE, Mac OS X, GTK+, X11, Motif i inne, poprzez określony interfejs API wspólny dla wszystkich wspieranych platform. Jednak w odróżnieniu od innych podobnych między-platformowych toolkit’ów, programy wykorzystujące wxWidgets mają wygląd aplikacji natywnych. A to dlatego, że poszczególne jej elementy realizuje się z użyciem naturalnych/natywnych kontrolek danego środowiska graficznego.

Framework ten może być stosowany w językach takich jak C++, Python, Perl, Ruby, C#/.NET, Haskell.

Od dziś Code::Blocks będzie moim domyślnym, obok Visual Studio, środowiskiem służącym do “zabaw” z kodem ;)

Czas też nadszedł, aby bliżej zapoznać się z biblioteką wxWidgets.

Komentarze (2)

destroyer
20080202-202626-destroyer

Mam pytanie, mógłbyś opisać krok po kroku instalacje wxWidgets pod CodeBlocks?? Mam pewne problemy z ustawieniem tego tandemu.

MalCom
20080202-204332-malcom

Hmm, ale co tu opisywać?

Jak w projekcie używasz wx’ów to nie możesz zapomnieć o podaniu linkierowi bibliotek, bądź też ścieżek do nich. Musisz również ustawić w opcjach kompilatora odpowiednie ścieżki do nagłówków z wx’ów i ewentualnie libów.

To jest tak jak typowe użycie dowolnej innej biblioteki ;)

Dodaj komentarz

/dozwolony markdown/

/nie zostanie opublikowany/