12 zasad Microsoftu

Microsoft ogłosił 12 zasad, jakimi się będzie kierować firma, aby zapewnić użytkownikom możliwość łatwego korzystania z produktów innych firm w środowisku systemu Windows. W ten sposób przyszłe wersje tegoż systemu mają być wolne od jakichkolwiek potencjalnych zarzutów o działania monopolistyczne.

Te 12 nowych zasad można podzielić na trzy grupy:

  1. Wybór dla producentów sprzętu i konsumentów
  2. Możliwości dla twórców oprogramowania
  3. Interoperacyjność dla użytkowników

Pierwsza grupa ma zapewnić m.in. łatwość dostępu do programów firm trzecich oraz łatwość ich instalacji, a także ułatwione ustawienie jako domyślnych programów firm trzecich w nowych systemach Microsoftu.

Zasady drugiej grupy mają gwarantować m.in. dostęp do udokumentowanych funkcji API. Innowacje w zakresie Internetu firma będzie wspierać przez rozwijanie produktów serii Live.

Trzecia grupa ma gwarantować udostępnienie "na komercyjnych i rozsądnych zasadach" wszystkich protokołów komunikacyjnych, także dostępność swoich patentów tak długo, jak "licencjobiorcy będą przestrzegać praw własności intelektualnej firmy Microsoft".

Zobowiązania Microsoftu do unikania działań monopolistycznych możemy pochwalić. Gigant wreszcie chce zmienić swój wizerunek postrzegany przez rzesze użytkowników na świecie.

Niestety śladami przeszłości Microsoftu zaczyna podążać inna firma - Google Inc., która powoli staje się monopolistą na rynku usług sieciowych. Za niedługo możemy się doczekać nowych spraw sądowych i antymonopolowych, oczywiście jeśli ktoś się odważy takową wytoczyć... Bo niestety użytkownicy jak na razie się "podniecają" usługami oferowanymi przez Google i nie widzą w tym nic złego, za to chętnie "wieszają psy" na MS-ie ;)

2 thoughts on “12 zasad Microsoftu”

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *