Code::Blocks i wxWidgets

Code::Blocks jest zintegrowanym środowisko programistycznym wydawanym na licencji GNU, oparty na projekcie Scintilla i bibliotece wxWidgets.

wxWidgets pozwala rozwijać deweloperom jedną wersje kodu aplikacji na platformy Win32, WinCE, Mac OS X, GTK+, X11, Motif i wiele innych. Biblioteka ta, choć można rzec framework, określa wspólny interfejs API dla wszystkich wspieranych platform, ale w odróżnieniu od innych toolkit'ów między-platformowych, aplikacje wxWidgets mają wygląd aplikacji natywnych. A to dlatego, że poszczególne jej elementy realizuje się z użyciem naturalnych/natywnych kontrolek danego środowiska graficznego.

Może być stosowany w językach takich jak C++, Python, Perl, Ruby, C#/.NET, Haskell.

Właśnie od dziś Code::Blocks będzie moim domyślnym, obok Visual Studio, środowiskiem służącym do "zabaw" z kodem ;)

Czas też nadszedł, aby bliżej zapoznać się z biblioteką wxWidgets.

2 thoughts on “Code::Blocks i wxWidgets”

  1. Mam pytanie, mógłbyś opisać krok po kroku instalacje wxWidgets pod CodeBlocks?? Mam pewne problemy z ustawieniem tego tandemu.

  2. Hmm, ale co tu opisywać.
    Jak w projekcie używasz wx’ow to nie możesz zapomnieć o podaniu linkierowi bibliotek, bądź ścieżek do nich. Musisz również ustawić w opcjach kompilatora ścieżki do nagłówków z wx’ow i ewentualnie libów.
    To jest tak jak typowe użycie dowolnej biblioteki ;)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *