Code::Blocks i wxWidgets

Code::Blocks jest zintegrowanym środowisko programistycznym wydawanym na licencji GNU, oparty na projekcie Scintilla i bibliotece wxWidgets.

wxWidgets pozwala rozwijać deweloperom jedna wersje kodu aplikacji na platformy Win32, WinCE, Mac OS X, GTK+, X11, Motif i wiele innych.
wxWidgets określa wspólny interfejs API dla wszystkich wspieranych platform, ale w odróżnieniu od innych toolkit’ów między-platformowych, aplikacje wxWidgets mają wygląd aplikacji natywnych, dlatego, ze poszczególne jego elementy realizuje z użyciem naturalnych/natywnych kontrolek każdego środowiska graficznego.
Może być stosowany w językach takich jak C++, Python, Perl, Ruby, C#/.NET, Haskell.

Właśnie od dziś Code::Blocks będzie moim domyślnym, obok Visual Studio, środowiskiem służącym do „zabaw” z kodem ;)
Czas też nadszedł, aby bliżej poznac się z biblioteką wxWidgets ;)

2 przemyślenia nt. „Code::Blocks i wxWidgets”

  1. Mam pytanie, mógłbyś opisać krok po kroku instalacje wxWidgets pod CodeBlocks?? Mam pewne problemy z ustawieniem tego tandemu.

  2. Hmm, ale co tu opisywac.
    Jak w projekcie uzywasz wx’ow to nie mozesz zapomniec o podaniu linkierowi bibliotek, badz sciezek do nich.
    Musisz rowniez ustawic w opcjach kompilatora sciezki do naglowkow z wx’ow i ewentualnie libow.
    To jest tak jak typowe uzycie dowolnej biblioteki ;)

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *